Ben jij op de hoogte van het gedrag van je bezoekers?

Maak een heatmap en zie waar gebruikers op klikken, vast lopen of uitstappen.
Verbeter je UX/UI en test met de content door AB testing.

Het maken van een heatmap geeft jou direct inzicht in waar een gebruiker op klikt. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een gebruiker ergens op klikt want geeft functie heeft. Een mooi  praktijk voorbeeld hebben we ontdekt in mijn periode bij 123autoparts.nl. Zo zagen dat op de slogan van de organisatie die centreert in de header stond honderden keren per maand werd geklikt. Dit bracht ons op het idee om die slogan door te laten linken naar een pagina waar bezoekers konden lezen hoe 123autoparts het verschil maakt.

 

Nu is het voor een grote organisatie als de Story Rhenoy groep (overkoepelende organisatie van 123autoparts) makkelijker om heel concreet aan te geven waar in zij het verschil maken. Toch is het maken van een heatmap ook voor kleine partijen zeer interessant en nuttig. Door muisbewegingen te registreren of kliks te tellen kan het gedrag van een grote groep bezoekers omgezet worden tot een visuele kaart met “hotspots”, plekken die vaak worden bekeken of geklikt. Deze inzichten kunnen zijn weer het voorportaal om uiteindelijk je conversie te verbeteren.

Er zijn verschillende tools om een heatmap te maken en vervolgens a/b test te doen met wat beter conververteert. Bij Bosswebdesign maken we gebruik van Visual Web Optimizer. Je kunt al gebruik maken van VWO vanaf 99,- dollar. Hiermee is het dus ook toegankelijk voor het MKB, en die 99 dollar betaald zich zelf meer dan terug. Heb je een wat groter bedrijf met meer pagina’s en bezoekers dan hebben ze ook hier een vervolg plan op. Het is voor ons geen must op met VWO te gebruiken. Maak je bijvoorbeeld gebruik van Hotjar en heb je een specialist nodig die je helpt bij goed inrichten van de tool en of analyseren van de data en het toepassen van conclusies? Dan helpen je graag verder!

De beste oplossing
Voor jouw online positie.

Bij bosswebdesign gaan we voor iedere keer weer beter resultaat. Van vindbaarheid tot het verbeteren van de conversie of rendement optimalisatie. Het begint altijd met onderzoek om de juiste strategie op maat te maken voor onze opdrachtgevers.

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen? Kom in contact

WIJ ZIJN ER KLAAR VOOR OM OOK JOUW VERHAAL EEN ONLINE SUCCES TE MAKEN