Online marketingUI/UX

WerkTalent

22 april 2020

WerkTalent

Voor WerkTalent mocht Bosswebdesign zich bezig houden met datamarketing. Het verzamelen van data uit verschillende bronnen en de focus door middel van een KPI document weerleggen op hetgeen met de beste ROI. Naast het omzetten van grote hoeveelheden data in metrics, die van belang zijn voor de organisatie, hebben we een Marchitecture gemaakt die als blauwdruk dient voor een doorlopend optimalisatie proces.

Uit al die data komen natuurlijke meerdere conclusies om enerzijds meer rendement te behalen en anderzijds het bereik te vergroten bij hetgeen wat er toe doet. Zo hebben we landingspagina’s gemaakt, die geijkt zijn op de doelgroep. Natuurlijk spelen rijke zoekwoorden, een goede UX/UI design en een matchende look & feel een grote rol. Maar juist terug naar de basis gaan maakte grote impact:  Uitzoeken wie de doelgroep is, wat de interesses zijn, waar komen zij vandaan, het geslacht, de leeftijd, welke zoektermen en platforms gebruiken zij?


Dit is natuurlijk een beknopte samenvatting van alle marketing activiteiten, binnenkort schrijven we een casestudy.

Opdrachtgever:

WerkTalent Nederland

Categorie:

Data marketing & management | Zoekmachine optimalisatie | Social Advertising | UX / UI optimalisatie | ROI & KPI analyse

Datum:

Zaterdag 18 april, 2020,